X

Soela jaanipäev läbi Reeda fotosilma

Jaanid 2015

...Rapid Gallery Loading...
Willa Inga

Artikkel ilmus ajalehes Saarte Hääl 19/05/2015 - autor: Ain Lember

2010. aastal PRIA toetusega renoveeritud, kuid mitte päevagi töötanud Leisi külalistemajas avab uus omanik pärast ümberehitustöid kohvik-võõrastemaja Willa Inga.

Pärast loodetavasti lähiajal veterinaarkeskuselt saadavat tunnustust avatakse viimati Leisi lokaali nime all tuntud hoones 50-kohaline kohvik ja kuus tuba 16 inimese majutamiseks. Uue kohviku avamiseelne peaproov leidis aset aga juba pühapäeval, kui ajutise loa alusel laada puhul avatud kohvikut külastas nelja tunni jooksul 150 inimest, kes ostsid ära kõik väljapandud soojad saiad, pirukad ja koogid.

Siiski ei ole kohalik rahvas ainus, keda Willa Inga omanik klientidena näeb. Leisi vallast pärit Inga Toivonen (Magus) naasis Saaremaale pärast 25 Soomes elatud aastat ja põhjanaabrite juures Prantsuse naisteriiete müümisega tegelenud ettevõtja on oma mahuka kliendibaasi alles hoidnud.

“Minu kliendid olid pisut paremini toimetulevad soome naised ja ma arvan, et ma saan oma endisi kliente ka praegusel rindel väga edukalt ära kasutada,” ütles Toivonen, kelle sõnul on tema uue ettevõtmise vastu Soomest suurt huvi üles näidatud.

Kuigi Willa Inga pole avamiseelses saginas jõudnud end booking.com kliendiks registreerida ja kodulehtki alles valmib, küsivad inimesed juba tube näha ja broneeritud on ka esimesed sünnipäevapeod. Kohvikus on kaks eraldi ruumi, kus saab privaatselt pidada sünnipäevi või peiesid, samuti on uus maja avatud koolituste läbiviimiseks.

Willa Inga pakub bufeemenüüd, mis tähendab, et külastaja saab ise endale toitu ette tõsta. “Väga kirjuks menüüd ajada ei taha, vahetame ja proovime, eks see esimene suvi katsetamise asi on,” rääkis perenaine Inga Toivoneni sõnul üritavad nad maja avatuna hoida ka talvel. Selle tarvis on Ingal välja mõeldud mitmesuguseid pakette, näiteks Soome naistele mõeldud ilupakett. “Tellin 6–8-liikmelisele grupile kosmeetiku, juuksuri, maniküüri jne, kuid õhtusöögile ja öömajale jäävad nad Leisi,” rääkis Toivonen.

Leisi vallas tegutseva söögikoha Sassimaja peremees Aadu Grepp ütles, et konkurents on teretulnud ja kui Willa Inga suudab oma maja aastaringselt lahti hoida, oleks see kõva sõna. Grepp ise on ööbimiskohtade ehitamisest loobunud. “Meil on ehitusload ja projekt kõik olemas, aga majutuskoha ehitamine nõuab palju raha,” rääkis ta. “Kui juba Kuressaare linnas on majutuskohade täitumusega probleeme ja toauksed on kinni, mis sa seal Leisis teed siis,” lisas ta.

Praegune omanik ostis Leisis Kuressaare maanteel asuva hoone kaks aastat tagasi 57 000 euroga kohtutäituri sundmüügist. Hoone endine omanik OÜ Aktsioon sai PRIA-lt hoones külalistemaja avamiseks 99 733 eurot toetust. Nüüd nõuab PRIA kohtutäituri kaudu ettevõttelt toetust tagasi, kuid tagasinõutud summat laekunud ei ole.
Rootsi merevägi Soela sadamas
Laupäeval leidis endale Soela sadamas uue ankrupaiga üks klassikaline Soome paadimeistrite kätetöö - Finnsport 650. Paadi kerel on vanust juba üle 20 aasta. Senine kodu oli Hanko lähedal, Lõuna-Soomes.

Turvalist merelkäiku!

Uus (vana) paat meie sadamas
Sõru - Triigi liinile tuleva praami kaks vanemat õde on fotograaf Jarek Jõepera pildile sattunud.
Head talgulised ja talgute toetajad!

Kui talgujuht Urmas laupäeva hommikul Soela sadamas talgupäeva sisse juhatama asus, oli vihm juba sadama hakanud. Otsustasime, et kui ilm ei parane, siis suuremaid kangelastegusid tegema ei hakka, ja teeme ära ainult hädapärased tööd, nagu ujuvkai käigupoomide sisseviimine ja ettevalmistustööd betoneerimiseks. Varsti aga sadu lakkas tunnikeseks, tööhoog võttis tuurid üles ja alguses uskumatu lõpptulemusena said viieks tunniks planeeritud tööd tehtud kolme ja poole tunniga.

Paika said ujuvkai käigupoomid, kiiresti tekkis põhjamuulile ajutine laudtee betoonikäru jaoks, betoonisõlm alustas tööd ja uute muuliotsamärkide aluste betoneerimine võis alata. Samaaegselt said võsast puhtaks maanteeäärne metsatukk ja supelranna teeäär. Varsti olid ka muruplatsid rehitsetud, keevitustööd lipuvarda ja muuliotsamärkide aluste juures tehtud, võsa lõkkeplatsile kokku veetud. Puhtaks said seltsiruumi aknad ja võrgukuuri sein, paika sai baari valamu, baarilett sai uue värvikihi.

Nagu ikka, lõppesid talgud ühise söögilaua taga erinevaid talgutoite maitstes. Talgutel osales 40 heatujulist ja töökat talgulist, kellele kõigile suur tänu tõeliselt toimeka ja tulemusliku talgupäeva eest! Uued muuliotsamärgid paigaldame laupäeval kahe nädala pärast, kui betoon on kivistunud. Samuti on veel plaanis ekskavaatoritöö spordiplatsil vana kütusemahuti aluse korrastamiseks. Lisan Reeda talgupiltidele veel mõned fotod talgutöödest.

Märkmeid talgute kohta tegi: Margus.

Kevadtalgud läbi Reeda ja Imbi fotosilma.

2015 kevadtalgud

...Rapid Gallery Loading...
17. aprillil 2015. a. toimus Soela sadama seltsi üldkoosolek. Koosolek algas meie hulgast lahkunud seltsiliikme Ants Saguri (20.07.1962 - 18.01.2015) mälestamisega. Järgnevalt tehti väike kokkuvõte möödunud aastast, kinnitati juhatuse poolt esitatud majandusaruanne ja vaadati üle juhatuse ettepanekud käesoleva aasta eelarve ja planeeritavate investeeringute kohta.

Seoses volituste lõppemisega valiti järgnevaks kolmeks aastaks revisjonikomisjoni uus koosseis (Uku, Priit, Mattis). Muudeti teenuste hinnakirja: paadi hoidmine sadamas sadamahooajal - 15 EUR kuus, Leisi valla elanikule - 10 EUR kuus, seltsiruumi kasutamine ürituse läbiviimiseks - seltsiliikmele 10 EUR, mitte-seltsiliikmele 30 EUR.

Seltsi poolt on esitatud toetustaotlus KOP-programmi raames Soela küla bussiootepaviljoni ehitamiseks. Koosolekul lepiti kokku sadama töökorraldus käesolevaks hooajaks, abikapteniks saab ennast registreerida talgupäeval, 2. mail. Ühe abikapteni töökoormuseks sel hooajal on pool nädalat (ehk üks nädal kahe seltsiliikme peale nendevahelise kokkuleppe järgi).

Vahetati mõtteid ürituste korraldamise kohta sadamas. Pandi paika eelolevate talgute tööde nimekiri. Peamisteks talgutöödeks on: muuliotsamärkide aluste betoneerimine, ujuvkai käigupoomide paigaldus, vana kütusehoidla platsi korrastamine, territooriumi ja metsaaluse puhastamine, seltsiruumi akende pesu.

Lühikokkuvõtte koosolekust koostas Margus. Kohtumiseni kevadtalgutel 2. mail kell 10.00 sadamas!

PS. Alates 29. aprillist on sadama välisvalgustus pimedal ajal sisselülitatud ja paadid ka öösel videovalvega jälgitavad.

Üldkoosolek peetud, talgud tulemas
Üldkoosolek peetud, talgud tulemas
Üldkoosolek peetud, talgud tulemas
Üldkoosolek peetud, talgud tulemas
Üldkoosolek peetud, talgud tulemas
Head Soela sadama seltsi liikmed!
 
Kindlasti olete kõik pikisilmi ootamas, millal saaks juba oma tegemistega meile kõigile armsaks saanud sadamasse kolida.
Sadamahooaeg läheneb kiirel sammul ja kaugel ei ole päev, kus sadam on jälle täis paate, ja omavahel meretarkust vahetavaid laevakapteneid.
 
Kinnitan Teile, et ka juhatus on talveunest ärganud, ja tahab Teiega koos uutele väljakutsetele vastu astuda.
 
 
Saadan Teile juhatuse poolt kokkulepitud hooaja algusega seotud kokkusaamiste ajakava:
 
1) Laupäeval, 4. aprillil kell 10.00 - seltsi juhatuse koosolek (sadama seltsiruumis)
 
2) Reedel, 17. aprillil kell 18.00 - Soela sadama seltsi ÜLDKOOSOLEK (sadama seltsiruumis)
 
3) Laupäeval, 2. mail kell 10.00-15.00 - Soela sadama KEVADTALGUD
 
 
Palume siis kõigil oma kalendritesse üldkoosoleku ja kevadtalgute ajad ära märkida.
Info üldkoosoleku päevakorra kohta saadame Teile pärast juhatuse koosolekut.
 
Peatsete kohtumisteni sadamas!
 
Juhatuse nimel
 
Margus
 
PS. Lisan ühe pildi talvemeenutusega sadamast (rekordkõrge veetasemega, pärast jaanuaritormi, 11. jaanuaril 2015)

Kevadised kokkusaamised
Varajased talgutööd
Varajased talgutööd
Varajased talgutööd
Veeteede amet ja Saaremaa laevaehitaja Baltic Workboats sõlmisid täna majandusministeeriumi ettepanekul lepingu uue parvlaeva ehitamiseks, mis hakkab sõitma Sõru-Triigi liinil. Ehitusel arvestatakse nii liini vajaduste, kohalike mereolude kui ka olemasolevate sadamate eripäradega, teatas majandusministeerium.

Lepingu kohaselt valmib parvlaev 2017. aasta aprilli lõpuks ja maksab koos käibemaksuga 9,4 miljonit eurot. Sõru-Triigi uus laev võimaldab aastaringset vedu ja mahutab umbes 22 sõiduautot või kahte veoautot massiga 45 tonni. Tulevikus on mahutavust võimalik lisadeki paigaldamisega suurendada. Päästevahenditega varustatud sõitjakohti on laevas vähemalt 200. Ehitatav parvlaev on sarnane varem veeteede ameti poolt tellitud Kihnu ja Vormsi laevadele. Võrreldes praegu Sõru-Triigi liinil kurseeriva laevaga mahutab uus laev ligikaudu sama palju sõidukeid ja reisijaid, samas teda pole vaja sadamas ümber pöörata ehk reisi aeg on selle võrra lühem. Samuti on ministeeriumi teatel uue laeva manööverdusvõime ja merekindlus märkimisväärselt paremad. Laevale leitakse operaator avatud konkursiga. Leping veeteede ameti ja Baltic Workboatsi vahel sõlmiti vastavalt kehtivale optsioonile. Laeva ehitust rahastatakse 85 protsendi ulatuses Ühtekuuluvusfondist ning 15 protsendi ulatuses riigieelarvest.

Arhiiv