X

Eelmisel aastal hakkas rüsijää sadamakaidele kuhjuma apriili lõpus. Urmase postitus on tehtud 23. aprilli. Täna on 7. märts ning sadama kaamera näitab, et suur vesi on juba jääst vaba. Põhjamuulil on natuke jääsodi. Akvatooriumis paistab veel mõningast jääd. Millal saab esimese aluse vette lasta?

Kas hooaja varajane algus?
Meremess

MESS ON AVATUD: 
Reedel, 14. märtsil 12:00 – 19:00 
Laupäeval, 15. märtsil 10:00 – 18:00 
Pühapäeval, 16. märtsil 10:00 – 16:00

Reede, 14. märts

15:00 Rahvusvaheliste paadimesside tutvustus
Kaaskorraldajad: EAS (Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus) ja Eesti Väikelaevaehituse Liit
Kõnelejad:
- Martin Hirvoja, EASi juhatuse liige
- Peeter Sääsk, Eesti Väikelaevaehituse Liidu juhatuse liige
- Rūta Ryliškienė / Lina Astrauskaite, Expovizija (Vilnius)
– Boot Düsseldorf messi esindaja Baltimaades
- Mari-Ann Rebane (Saksa-Balti Kaubanduskoda) - Hanseboot messi esindaja Baltimaades
- Eero Raun, EAS ekspordidivisjon

17:00 Mereseire
Keskkonnaseirest merel räägib Alvar Räägel

Laupäev, 15. märts

11:00 Väikelaevajuhi koolituse tutvustus-sissejuhatus Rene Kalmaru (Tallinn Bay Boating)

12:00 Mereside esitlus ja seminar teemal „„Tallinn Radio“ pakutavad meresideteenused“
Mereside, RIKS’i poolt pakutavad teenusepaketid ja SRC’ga seonduvad küsimused. Jüri Grigorjev (RIKS)

13:00 Purjejahi ja meeskonna ettevalmistus pikemaks merereisiks
S/Y Stella-Maris osales 2012 aastal üle Atlandi kulgenud ARC regatil. Kuidas aga tavalisest lõbusõidu purjejahist sai ookeani ületuseks sobiv avamere purjekas ja kuidas peaks pikemaks meresõiduks valmistuma jahi meeskond, sellest jutustab lähemalt Virko Püss (Sailing.ee)

14:00 Herkki Haldre purjereis ümber Kap Hoorni 100 aastat vanal kuunaril Tecla (Holland)
Esimest korda peale 1949ndat aastat sõitis taaskord traditsiooniline ja ehtne, kaubalaevaks ehitatud purjelaev vanal viljaveomarsruudil üle Lõunaookeani ümber Kap Hoorni, nii nagu seda sajandeid tehti, kuid peale Panama kanali valmimist laevad enam nendes ohtlikes vetes ei seila – välja arvatud mõned hullud purjetajad. Kajsamoori kapten Herkki Haldre oli Hollandi kahemastilise kuunari Tecla meeskonnas sellel ohtlikul 7000-miilisel retkel Uus-Meremaast üle Vaikse ookeani, ümber Kap Hoorni kuni Urguaini. Praeguse seisuga on maailmas vähem kui 200 elusolevat inimest, kes on purje jõul ümber Kap Hoorni seilanud.

15:00 Eesti purjelaevadest ja purjelaevanduse ajaloost – Herkki Haldre (kuunar Kajsamoor) ja Ain Tähiste (Hiiu Halulaev)
Seminari ja küsimuste-vastuste vormis anname ülevaate Eesti ajaloolistest purjelaevadest enne ja nüüd. Kuidas on juhtunud, et mererahvana maailmas tuntud eestlased muutusid vahepeal kartulirahvaks? Ja millised tuuled praegu puhuvad…

16:00 Noorte purjeõpe ja rahvusvahelised purjeõppevõimalused Noorte purjeõppest ja The Tall Ship Races avamere regattidel purjetamisest kõneleb Madis Rallmann
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium on koostamas Eesti väikesadamate võrgustiku arendamise kava.

"Kavaga määratakse kindlaks kuni 30 meremiili vahemaa kaugusel olevate sadamate võrgustik, mille arengut riik toetab, ja koostatakse soovituslik mereturismi teenusstandard, mis aitab kaasa võrgustiku ühtse kuvandi loomisele. Eesti kui mereturismi sihtkoha positsiooni tugevdamiseks on oluline ka teadlikkuse suurendamine lähiturgudel Eesti rannikul ja saartel pakutavatest mereturismitoodetest, -teenustest ning kohapealsetest ajaveetmisvõimalustest, samuti veebipõhise ligipääsu tagamine usaldusväärsele navigatsiooni- ja meteoroloogilisele infole.

Kava elluviimisest tulenev positiivne mõju väljendub rannaäärse elukeskkonna kvaliteedi tõstmises ning kohaliku ettevõttluse arengus. Väikesadam ei ole reeglina majanduslikult tasuv, kuid läbi sadama piirkonda tulnud turistide poolt tekitatud käive muudab sadamad sotsiaalmajanduslikult tasuvaks. Väikesadamate aktiivset kasutust väljaspool Eesti lühikest navigatsiooniperioodi aitab parandada sadamates pakutavate teenuste ringi laiendamine - lisaks turismisadama funktsioonidele nt kohalike kalurite teenindamine, väikelaevade remont ja hooldus, aluste ületalve hoidmine, noorte ja täiskasvanute koolitamine, spordi- ja kultuuriürituste läbiviimine jne. Võrgustikuna käsitlemine lubab üksikutel väikesadamatel oma potentsiaali paremini ära kasutada ja ühtlasi suurendada sadamate infrastruktuuri tehtavate investeeringute tasuvust."

Kahjuks Soela sadam Eesti väikesadamate võrgustiku kavaga kaetud sadamate hulka ei pääsenud. Kuna meie lähedal on parvlaevaliiklusega seotud, sügavamad ning hea navigatsioonimärgistusega sadamad (Triigi ja Sõru), siis on see valik mõistetav. Meie võimaluseks on teha Sõru ja Triigi sadamaga head koostööd, arendada Soela sadama tingimusi ja teenuseid ning hoida väikesadamate arendamise kaval silm peal. Ehk tekib meil võimalus sellega liituda kunagi tulevikus.

Väikesadamate võrgustiku arendamise kava peamised dokumendid:
- Väikesadamate võrgustiku kontseptsioon 2014 - 2020
- Lisa 1 Väikesadamate standardid
- Lisa 2 Väikesadamate nimekiri
- Väikesadamate nimekiri andmetega
- Väikesadamate võrgustiku koosseisust väljajäänud sadamad
Saaremaal toodetud paat Fred 25 näitab oma võimeid talvistes tingimustes. Kas selline võiks olla uus Soela - Sõru parvlaev?


Pühapäevased tegemised sadamasPühapäevased tegemised sadamas
Uisuhooeag on alanud!Uisuhooeag on alanud!Uisuhooeag on alanud!
Ajakirja "Paat" peatatoimetaja Jaano Martin Otsa lahkel loal saime koopia meie sadamat kajastavast loost. See on loetav ja allalaaditav alljärgnevalt lingilt - Ajakiri "Paat" Talv 2013.
2014. aasta merehooaeg on peagi algamas ning Soela sadamas on piisavalt vabu kaikohti. Riputan üles head pakkumised ausast Saaremaa toodangust - Alunaudi alumiiniumpaatidest.


AC-14 
Prototüüp 

Pikkus 4,25 
Laius 1,8 
Mass 200kg + mootor ja varustus 
Mootor Suzuki DF20A, käsikäivitus 
Kütusetank - portatiivne 
Ankur ( tragi ) + ankru/puksiirots 
Kinnitusotsad 
Aerud ( plastlabad, alumiinimuist tullid ja varred ) 

Lubatud 4 inimest 
CE-D 

Erinevus seeriapaadist : puudub panipaik tagadiivanis. 
Tugev, üleni 4mm lehtmetallist valmistatud 
Isetühjenev, suletavate piigarditega 
Uppumatu ( reeglitepäraselt ) 
Kiirus komplektis oleva mootoriga 20+ kn 
Avar ja heade sõiduomadusteega paat, kasutatud demosõitudeks. 

Kogu komplekti hind: 9500.- (sisaldab KBM 20%)

Uut hooaega planeeridesUut hooaega planeeridesUut hooaega planeerides


AC-17 Prototüüp 

Pikkus 5,3m 
Laius 2,25m 
Mass 547kg ( lisandub mootori ja varustuse mass ) 
Mootor : ei sisaldu hinnas, "taglastatud" Suzuki mootrile 
Kütusetank: 100L statsionaarne 
Rooli: hüdrauliline 
Kinnitusotsad 4tk 
Käigutuled Hella NaviLED 
Töötuled LED 4tk 
Kompass Ritchie Explorer 
Kindalaegas 
Sigaretisüütajalaadne pistikupesa 
2Pole BEP 720 pealüliti 
Tinatatud soontega, veealuseks kasutuseks ettenähtud kaablitest juhtmestik 
Peakaitsmed ka akujuhtmetel 
Suzuki kellad ( Tahhomeeter, Trim) 
Suzuki mootori juhtkang 
Wema kütuseandur ja näidik 
Victron AGM aku 
Tekikate 
Panipaik konsooliesises istmes ja tagadiivanis 
Targakaar 
Ahtriredel 
Ohveranood ahtris 
Treilerikonks 
Kummist põrkeliist 
Kuus pollarit 

Lubatud inimeste arv: 5 inimest 
CE-C 

Kogu komplekti hind: 17 500.- ( sisaldab 20% KBM ) 

Soovi korral müüakse eraldi tasu eest paadiga kaasa sõbrahinnaga: 

Mootori Suzuki DF60A paigaldatuna 
Plotter Lowrance HDS-10M Gen2 paigaldatuna hargile.

Uut hooaega planeeridesUut hooaega planeeridesUut hooaega planeerides


Alunaut 750 CC OB300 

Prototüüp/demopaat. 
Sõitnud 40 mototundi

Suur ja kuri paat mis veab näo naerule alles siis kui teised oma paate sadamas kõvemini kinni sorivad Cool 

Kogupikkus 8,9m 
Laius 2,7m 
Mass 2100 kg 
Kiirus 45+ sõlme 
Marsikiirus 30 sõlme 
Mootor Suzuki DF300X 
Kütus, 300 L, statsionaarne tank 

Inimeste arv : 6 inimest 
CE-C 

Kaks akugruppi, mõlemad Victron AGM 110Ah akuga 
BEP 720HD kahepooluselised pealülitid 
Intelligentne laadimisrelee akugruppide vahel 
Volvo-Penta BTS stabiilsuskontroll koos GPS juhtimise ja mugavusautomaatikaga. 
LED töötuled 4tk 
LED käigutuled ( sertifitseeritud kuni 20m alustele ) 
LED kokpiti vaalgustus 
LED kaardilamp 
Vedrustusega kahes suunas reguleeritav ja 360 kraadi pööratav juhiiste 
Vedrustusega kahes suunas reguleeritav ja 360 kraadi pööratav kõrvaliste 
Esiistmete seistes sõitmise funktsiion 
Käetoe ja seismisfunktsiooniga kahekohaline tagadiivan 
Nahkistmed 
Kindalaegas juhtkonsoolis 
Nelja veekindla sekstsiooniga kere 
Kolm elektrilisst pilsipumpa, GuardMode lülitus 
Kolm käsipilsipumpa 
Süvistatud tekiluugid 
Kaardiplotter Lowrance HDS Gen2 Touch 
Kajalood 
Stucture scan sonar 
3G radar 
VHF DSC raadiojaam Lowrance 
Udupasun 
Reisikompuuter 
Kütusekompuuter 
12V pistikupesa juhtkonsoolil 
12V pistikupesa kindalaekas 
Tugev põrkepruss ümber kere 
Põkkevenderdus vööris 
Treileriaas 
6 pollarit ( 2 vööris, 2 miidlis. 2ahtris ) 
Targakaar 
Ahtriplatvorm 
ZN Anoodid 
Antifouling International Trilux Professional/33 
Päästerõngas liini ja tulega 
Neli kinnitusotsa d= 16mm 
Ankur ( High Holding ) 
Ankruots/puksiirots 
Triivankur 
Juhtkonsooli ja istmete sadamakatted 

Kogu komplekti hind: 96 147.- ( sisaldab 20% KBM )

Uut hooaega planeerides

Kontaktid:
Alunaut OÜ
+372 562 646 30
alunaut.ee
Tornimäe, Pöide vald, Saaremaa
Alustame aastat positiivse tooniga! 

Viimases ajakirjas "Paat" (nr 32 / talv 2013) on avaldatud üsna pikk ja meeleolukas Soela sadama tutvustus. Selgitusi jagavad meie Marko ja Margus. "Paat" peaks olema kättesaadav kõikidest suurematest poodidest - hinnaks 6€.

Eesti väikelaevnike kõige aktiivsem virtuaalne kohtumis- ja suhtluspaik on Kipper.ee foorum. Selle kodulehe pidaja ja haldur Andri on märkinud oma 2014. aasta tervituses ära ka meie sadama.

Kipperi foorumis on hea sõna Soela kohta öelnud teisedki foorumlased.

Tänud märkamast! Hea ja siiras sõna on kõige kõvem valuuta. Tere tulemast suvel Soelasse!

Positiivne meediakajastus
Head uut aastat!

Arhiiv